Τρίτη, 20 Ιουλίου 2010

5 Διαιτητικοί κανόνες που φτιάχτηκαν για να...μην ακολουθηθούν!

Να μην τρως ποτέ μετά τις 6 το απόγευμα. (ή 7 ή 8 κτλ). Ποιος είπε ότι αυτές οι ώρες είναι ειδικές για να σταματήσετε να τρώτε; Το σώμα μας, όσο έξυπνο και αν είναι δεν ξέρει ακριβώς τι ώρα πήρατε τις θερμίδες. Θα μεταβολίσει τις θερμίδες που θα φάτε μετά τις 6 με τον ίδιο τρόπο που μεταβόλισε και τις προηγούμενες και δεν θα τις μετατρέψει αυτόματα σε λίπος όπως λένε πολλοί. Βέβαια, υπάρχει κάποιος λόγος για να μην τρώει κανείς 2-3 ώρες πριν πάει για ύπνο, αλλά περισσότερο για προσωπική άνεση και καλύτερη πέψη μιας και δεν είναι και ότι καλύτερο να πηγαίνεις για ύπνο με γεμάτο στομάχι.

Να τρως πάντα φαγητά με λίγα λιπαρά. Πολλά τρόφιμα έχουν πάνω τις λέξεις λίγα λιπαρά. Τι σημαίνει αυτό; Ότι έχουν λιγότερες θερμίδες; Σχεδόν πάντα όχι. Για την ακρίβεια αυτά τα τρόφιμα υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό αλλά δεν έγινε κανένας πιο αδύνατος εξαιτίας του. Πέφτοντας στην παγίδα των λίγων λιπαρών καταλήγει κάποιος να τρώει θερμίδες που δεν του προσφέρουν τίποτε, συνήθως επεξεργασμένων φαγητών (κεικ, κράκερ, κουλουράκια κτλ). Φυσικά είναι θεμιτό να μειωθούν τα λιπαρά στην διατροφή κάποιου αλλά αυτό όταν δεν συνοδεύεται από μείωση θερμίδων δεν οδηγεί σε απώλεια βάρους. (Προσοχή! Άλλα είναι τα τρόφιμα με 'λίγα λιπαρά' και άλλα τα τρόφιμα 'λαιτ')

Να παραλείπεις γεύματα για να χάσεις βάρος γρηγορότερα. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αν παραλείψουν γεύματα θα αδυνατίσουν πιο γρήγορα αφού θα τρώνε λιγότερες θερμίδες. Βέβαια, θεωρητικά αυτό φαίνεται σωστό αφού όντως ο στόχος είναι να τρώει κάποιος λιγότερες θερμίδες, όμως όταν δεν έχεις φάει τίποτε για αρκετές ώρες θα είσαι πολύ πεινασμένος την επόμενη φορά που θα φας με αποτέλεσμα να καταναλώσεις ότι βρίσκεται μπροστά σου χωρίς δεύτερη σκέψη. Άλλοι πάλι πέφτουν στην παγίδα του: "δεν έφαγα ένα γεύμα, άρα τώρα μπορώ να καταναλώσω περισσότερες θερμίδες" και καταλήγουν να τρώνε το ίδιο και περισσότερο. Επίσης, όταν τρως πιο σπάνια ο μεταβολισμός λειτουργεί πιο αργά γιατί όπως έχω πει και πιο κάτω ο οργανισμός μπαίνει σε μια διαδικασία πείνας και δεν λειτουργεί σωστά.

Να μην τρως πολλούς υδρογονάνθρακες για να χάσεις βάρος. Τα τελευταία χρόνια οι δίαιτες με μειωμένους υδρογονάνθρακες έχουν γίνει μόδα, όμως στην πραγματικότητα αυτή η θεωρία δεν λειτουργεί μακροπρόθεσμα. Οι Υδρογονάνθρακες είναι μια σημαντική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό και είναι απαραίτητοι για ένα ασφαλές και σταθερό χάσιμο βάρους. Το σώμα τους χρειάζεται για να κάψει αποτελεσματικά το λίπος, έτσι το να τους απορρίψει κάποιος εντελώς από την διατροφή του μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα όχι μόνο στην προσπάθεια του να αδυνατίσει αλλά και στην ίδια του την υγεία.

Και το σημαντικότερο: Σταμάτα να τρως όλα τα αγαπημένα σου παχεντικά φαγητά. Είναι βέβαιο ότι αυτός ο κανόνας κάποια στιγμή θα γυρίσει μπούμερανγκ. Πως μπορεί κανείς να απορρίψει από την διατροφή του όλα του τα αγαπημένα φαγητά; Αναμφισβήτητα κάποια στιγμή ακόμα και αν κάποιος έχει φοβερά ισχυρή θέληση θα επαναστατήσει. Ουσιαστικά, κάποιος που κατηγοριοποιεί συνεχώς τα φαγητά σε καλά και κακά είναι πολύ πιο πιθανό να αποτύχει μιας και δεν μπορούμε να σταματήσουμε να τρώμε αρκετές κατηγορίες τροφών για πάντα.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου