Κυριακή, 8 Αυγούστου 2010

Θερμίδες!

Να μαι και γω! Επέστρεψα από τις διακοπές (κλαψ, λυγμ) και από εδώ και πέρα θα ποστάρω κανονικά. Εδώ και αρκετά ποστ θα έχετε προσέξει ότι πολλές από τις συμβουλές μου έχουν να κάνουν με τις θερμίδες. Βέβαια κάποιος μπορεί αντ' αυτού να ακολουθεί διαιτολόγιο (και αυτά βέβαια στις θερμίδες βασίζονται). Όπως και να χει, γιατί αυτό που πρέπει να υπολογίζει κάποιος είναι οι θερμίδες;

Γενικά, πολλοί πιστεύουν ότι αν πάρουν τις ίδιες θερμίδες από διαφορετικές τροφές, πχ. ένα πορτοκάλι ή από λίγα πατατάκια, οι αξία τους είναι διαφορετική. Φυσικά, η διατροφική αξία του πορτοκαλιού είναι πολύ μεγαλύτερη όμως για κάποιον που θέλει να χάσει κιλά τι μετράει; Οι θερμίδες. Αν το σώμα τις χρειάζεται για να λειτουργήσει θα τις χρησιμοποιήσει αλλιώς θα τις αποθηκεύσει. Υπάρχουν άνθρωποι που τρέφονται πολύ υγιεινά αλλά αδυνατούν να χάσουν κιλά. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια φίλη μου που στην προσπάθεια της να χάσει κιλά έτρωγε όσο πιο πολλά φρούτα μπορούσε. Όταν όμως φας 7 μήλα ( ω ναι, θυμάμαι ακόμα τον αριθμό) για πρωινό και επειδή πρόκειται για φρούτα δεν το υπολογίζεις τότε κάπου κάνεις λάθος. Ουσιαστικά σκοπός κάποιου πρέπει να είναι να τρώει όσο χάνει για να υπάρχει ισορροπία. Όταν τρως περισσότερες θερμίδες από όσες χρειάζονται, το σώμα θα τις αποθηκεύσει ανεξαρτήτως από που προέρχονται.

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος θα πρέπει να ασχολείται μόνο με τις θερμίδες. Όμως, είναι το κλειδί στο χάσιμο βάρους. Από εκεί πρέπει να ξεκινήσει κάποιος για να ξεκολλήσει η ζυγαριά. Αρχίζοντας από εκεί κάποιος καταλαβαίνει τα διατροφικά του λάθη και σιγά σιγά τα διορθώνει. Επίσης, όταν ξεκινάει κάποιος να μετράει συστηματικά τις θερμίδες, αναπόφευκτα οδηγείται στην κατανάλωση πιο υγιεινών τροφών, αφού αυτές έχουν συχνά και τις λιγότερες θερμίδες.

Ελπίζοντας να έπεισα για τη σημασία των θερμίδων, θα ήθελα να προτρέψω οποιονδήποτε διαβάζει αυτό το μπλογκ και θέλει να χάσει κιλά να ξεκινήσει το τετραδιάκι θερμίδων που έχω αναφέρει και προηγουμένως αν δεν το έχει κάνει ήδη. Σιγά σιγά γίνεται μια αγαπημένη συνήθεια η καταγραφή των καθημερινών θερμίδων. Προσωπικά μετά από 1-2 μήνες το έβρισκα πολύ αγχολυτικό λίγο πριν κοιμηθώ να κάθομαι να γράφω ότι έχω φάει με τις θερμίδες από δίπλα. Άλλωστε, πρόκειται για κάτι που κάνεις για τον εαυτό σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου